وزارت آموزش و پرورش

اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر

گروه زمین شناسی استان بوشهر    

از : گروه آموزشی  جغرافیای  استان بوشهر                                      

به: دبیرخانه راهبری کشوری درس  زمین شناسی 

موضوع: طرح روز هوای پاک از منزل تا مدرسه توسط گروه  زمین شناسی استان بوشهر

با عرض سلام و احترام

در راستای اجرای برنامه عملیاتی دبیرخانه  کشوری درس  زمین شناسی،  گروه  زمین شناسی استان بوشهر ضمن تشکر و قدر دانی از دبیرخانه محترم ، به استحضار می رساند که در بخش مربوط به فعالیت های بومی طرحی را با عنوات « طرح روز هوای پاک از منزل تا مدرسه » پیشنهاد کرد که مورد قبول واقع گردید و این طرح به مدت یکماه از تاریخ 10/9/1395 تا 10/10/1395 در برخی از مدارس شهرستان بوشهر به اجرا گذاشته شد و با استقبال روبرو گردید.

                                                                                          

با تقدیم احترام

سید قاسم غریب زاده

                                                         سرگروه زمین شناسی استان بوشهر

آذر و دیماه 1395

 

 


 

به نام خدا

وزارت آموزش و پرورش

اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر

گروه  زمین شناسی استان بوشهر    

 

عنوان : طرح روز هوای پاک از منزل تا مدرسه

 

چکیده

این طرح به مدت یک ماه از تاریخ 10/9/1395 تا 10/10/1395 در سطح شهر بوشهر و در دبیرستان شریعتی به مرحله اجرا گذاشته شد. در این طرح از دانش آموزان عزیز  و معلمان گرانقدر خواسته شد در حد امکان از وسایل نقلیه پاک از جمله دوچرخه و وسایل نقلیه عمومی به جای اتومبیل شخصی و موتورسیکلت، استفاده کنند و آنهایی که منزلشان در فاصله کمی تا مدرسه قرار داشت به عنوان فعالیت بدنی ، به صورت پیاده مسیر منزل تا مدرسه را طی کنند. این طرح به مدت یکماه اجرا گردید و نتایج مطلوبی به دنبال داشت و ما را به انجام هر چه بهتر طرح در سال های آینده امیدوار نمود.

 

بیان مساله

آلودگی هوا یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی بشر در قرن اخیر می باشد که هنوز از حل آن ناتوان است. سالانه ده ها هزار انسان در سرتاسر جهان به علت آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند. طبق برخی آمارها میزان مرگ و میر در کشور در حال افزایش می باشد و به  15 هزار نفر در سال رسیده است که این مقدار زنگ هشداری برای کلیه مسولین مربوطه می باشد. افزایش شاخص آلودگی هوا در شهر بوشهر طی سال های اخیر و روند رشد صعودی این شاخص به 87 در آبان و آذر ماه 1395 ، باعث گردید که این طرح توسط گروه جغرافیا مطرح شود و در این بین برخی از مسولین استقبال نمودند. در این میان اکثر دانش آموزان با عشق و علاقه ای که به محیط زیست و حل مشکلات آن نشان دادند، سبب دلگرم شدن برگزارکنندگان این طرح شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.